fredag 31 oktober 2008

Fubbick vecka

Vilken vecka det har varit på jobbet. Jag måste ha lyckats göra en Chandler och somnat på ett viktigt möte där jag blev utsedd till att göra allt jobb. Det började ju bra med att mailboxen var överfull när jag satte mig vid datorn i måndags, kan man tänka annat än jösses?


Dessutom gjorde jag en smärre tabbe i veckan. Jag kom hem från jobbet och var ganska så stressad. Tänkte att jag skulle hinna springa till affären innan den stängde. Sprang upp till lägenheten för att dumpa lite grejer, fick syn på min gigantiska hög med reklampapper som jag har samlat på mig. Grabbar tag i högen och på väg ner i trappen så tappar jag givetvis en del reklamblad.
- Piss (ett uttryck jag brukar använda när det skiter sig).
Nån sekund står jag där i trappen och funderar på hur jag skall lyckas med konststycket att få upp de där satans reklambladen.
- Jag kan hjälpa dig.
Då står det en söt tjej som jag inte sett förut längre ner i trappen.
Irriterande står jag där och balansera min förvuxna hög av reklam. Hur lång tid kan det tar att plocka upp de där satans papperna och vad fan glor hon på.
Tillslut har hon iaf lyckats samla ihop reklambladen och ger mig dem.
- Tack, väser jag och fortsätter stressa nedför trappen.
Inte förränn jag har slängt skiten i pappersinsamlingen slår det mig, om jag bara hade varit vänlig och visat lite intresse så hade hon säkert följt med in i lägenheten på en kopp kaffe och lite pill.
Jävla fubbick.

2 kommentarer:

Vardagsanalys sa...

Nästa gång du ser henne (vilket du lär göra om ni bor i samma hus) så tycker jag att du helt sonika ska fråga om hon vill komma in på lite pill :)

Jösses sa...

Definitivt, hoppas bara jag inte har skrämt bort henne med min fantastiska personlighet :)