torsdag 23 oktober 2008

Les Schtroumpfs 50 år


Idag fyller smurfen 50 år. Det måste man fira!! Smurfen kom till på 1950-talet ritad av belgaren Peyo. Vem kommer inte ihåg de små blå figurerna som inte var mer än "tre äpplen höga", drack hallonsaft och bodde i märkliga svamphus.

För att fira detta begav jag mig på afterwork med grabben i kvarteret bredvid tillsammans med resten av kollegerna. Vi smurfade givetvis några öl och åt god mat. Dessutom pratade vi smurf och annat smått och gott. När vi hade smurfat färdigt var det dags att bege sig hemåt och smurfa till detta inlägget.

Jag kommer lätt att köpa den nya smurfhitsskivan (om det nu kommer en sådan) och lägga den på bokhyllan. Sen när jag är pensionär om sisådär 35-40 år kommer jag att plocka fram skivan, damma av den gamla bluerayspelaren och tänka var störd jag måste vart som köpte denna men att jag måste haft ett väldans smurfigt liv.

Inga kommentarer: