måndag 15 november 2010

Mörkret lurar

Nu har även mörkret lagt sin skugga över Skåne. Det är mörkt när man stiger upp, mörkt när man kommer hem från jobbet. Det är mörkt största delen av de få timmar man spenderar utomhus. Tur att det finns lunchtimmar, så man kan krypa ut från sitt mörka hörn av skrivbordet och få se lite sol på dagen, Ja de få dagar det inte är mulet och regnar det vill säga. Förkylning är dessutom oundviklig. November, December, Januari, Februari är månader gjorda för att tråka och snora. Men jag skall bekämpa tråkigheterna, anamma Hansa-kampanjen och försöka se det från den mörka sidan, på ett positivt sätt. Lära mig något nytt, skaffa en ny hobby, ge mig ut i mörkret och umgås. Eller så sitter jag bara hemma i min borg och skriver arga insändare till TV4 om Peter Jihde, som borde återgå till att bli brödbud, det borde iofs alla skriva insändare om.







Inga kommentarer: