fredag 26 december 2008

Filmmaraton

Så här i mellandagarna kan man ha väldans tråkigt, så jag bestämde mig för att ha ett litet filmmaraton. Jag kollade på några filmer från Annies lista och här är resumén från dagens tristess.

Aimee And Jaguar: Tysk film från 1999, tur att man hade undertexter tillgängligt. Vad kan man säga? Tydligen var flator redan flockdjur på 40-talet och ordet slampa kommer från tyskan. Jag är ingen större fan av krigsfilmer men den här hade en liten tvist som var hyfsad intressant.


My Summer Of Love: Brittisk film från 2004 om två tjejer som träffas under en sommar. Brittiska flator verkar också tycka om att knarka lite precis som en del heterosexuella britter. Det bästa i hela filmen var nog när Tamsin kommenterade Monas bror som är lite religös med repliken; "Is he completly mad?".


Imagine Me And You: Även detta en brittisk film dock från 2005. Lite brittisk humor med snygga brudar, tydligen finns det fler skådespelare än de man brukar se i Midsomer Murders. Filmen var duglig men det kändes lite för amerikaniserat på slutet.


Bound: Amerikansk film från 1996. I början trodde jag helt allvarligt att det var lesbo-mjukporr, men till min besvikelse visade det sig senare vara en dålig mafiafilm med lika bra dialoger som i en standard porrfilm.

Inga kommentarer: