söndag 7 december 2008

Julklappar

Idag var jag på stan en runda för att inhandla lite julklappar med grabben i kvarteret bredvid. Hittade mest saker till mig själv men en julklapp lyckades jag köpa iaf. När jag kom fram till kassan för att betala så hände det något märkligt, vilket det iofs brukar göra när jag är ute på shoppingstråk.

{Jösses} - Kan jag få den inslagen?
{Expediten} - Du kan få slå in den själv om du vill.
{Jösses} - Eh nej (Varför skulle jag vilja slå in den själv om han kan göra det mycket bättre? Mycket konstig fråga tyckte jag.)

Då börjar expediten vandra ut från disken och kommer åt mitt håll, det visar sig finnas en självinslagningsdisk bakom mig. Han börjar slå in min julklapp medans det börjar hopa sig med kö till kassan.
Kassan är ju tom eftersom expediten står ju och slår in min julklapp. Jösses vad pinsamt, jag kände mig som en östermalmsdam som aldrig skulle befatta sig med något så simpelt som att slå in en julklapp som "vanligt" folk gör. Han tog ju god tid på sig också, det kändes som en evighet.
När han var klar frågade han om jag ville ha en påse, jag fick tacka nej till det, ville ju inte ta upp mer av hans tid, dessutom blängde folket i kön ganska så irriterat på mig.

2 kommentarer:

Siquidem sa...

Haha, det där låter som nånting jag skulle kunna råka ut för. Idiotexpedit att inte specificera frågan!

Jösses sa...

Haha, ja hade han vart lite tydligare så hade jag kunnat fixat det själv. Men det var ju snällt av han för det ingick nog inte i hans arbetsuppgifter :)