måndag 23 februari 2009

Bokrea

Nu har den stora bokrean börjat och jag är på jakt efter lite barnböcker som jag hade stor användning av i min barndom.


En klassiker, här fick man verkligen en hel del användbar information som man behövde när man skulle pottränas. Utan den hade jag nog inte varit rumsren idag.



Den här boken fick mig att överkomma min rädsla för monster som jag löjligt nog hade inbillat mig skulle finnas i garderoben eller gömma sig under sängen. De konstiga ljuden var ju bara mor och far som pillade lite på varandra.



Här fick man bra tips på hur man skulle få till den perfekta häxblandningen från föräldrarnas barskåp. Viktigt att notera att en blandning på whiskey, rödvin och öl smakar faktiskt helt okej på en första fylla och blannevann är till för mesar.



Har för mig att den här boken gav mig en hel del bra tips men tyvärr kommer jag inte ihåg min första rave, men jag kan tänka mig att jag hade det väldans skoj, det verkar så iaf när man bläddra igenom kompisarnas fotoalbum.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Vilka fina böcker. =) Var har du hittat dem?

Siquidem sa...

Hahaha, gud vad roligt. Nästan norskt :)

Jösses sa...

Har inte hittat dem ännu, letar febrilt, kanske finns de kvar på vinden hemma.