torsdag 19 februari 2009

Vibro Love Duckie

Idag fick jag ett överraskningspaket från Milou, bestående av en gul vibrerande badanka, lite oroande dock att det står CHOCKING HAZARD! på paketet. Det kan bli lite skrämmande att bada med ankan, men samtidigt oerhört lockande.



På den lokala ICA affären där man hämtar ut paket här i Malmö jobbade idag den blinde postmannen. Det går inte att beskriva i ord hur roligt det är när han skall kolla ens legitimation, och till dagen i ära hade jag även en liten längre konversation med han.

[Jösses] - Hej, jag skall hämta ut ett paket

[Den blinde postmannen] - Vad har du för nummer.

[Jösses] - 8763

Den blinde postmannen springer iväg och kommer tillbaka med mitt paket.

[Den blinde postmannen] - Mummel, mummel, mummel hehehe

[Jösses] - Vad sa du?

[Den blinde postmannen] - Mummel, mummel, mummel

[Jösses] - (Ler) Ok, Tack!

Som tur var stod Grabben i kvarteret bredvid bakom mig i kön.

[Jösses] - Hörde du vad han sa? Jag fattade ingenting av det han sa.

[Grabben i kvarteret bredvid] - Jag tror han sa, "Jaså du handlar också därifrån, det verkar vara populärt".

Den blinde postmannen verkar ju notera varifrån folk får sina paket (en yrkesskada eller rentav nyfikenhet, kanske sitter de i fikarummet och skämtar om Rut som återigen har hämtat ut ett paket från Husmusen?) och dessutom verkar han faktiskt vara lite trevlig. Tur att det inte var något paket från en porrbutik man skulle hämta ut, då hade man fått göra Rut sällskap i fikarummet.

8 kommentarer:

Siquidem sa...

Var är recensionen? :)

Jösses sa...

Haha, ja du "a lady never tells" säger man, men jag är nöjd med Duckies prestation och jag hoppas Duckie var nöjd med min :)

Siquidem sa...

Bra att den var duck-tig! Nej, faen, det är inte heller roligt.

Jösses sa...

Japp det tycker jag med, det slog nämligen blixtrar och dun-der ;)

Anonym sa...

Wow.. det verkar ju spännande det där. = ) Kan du be den där Milou skicka en till mig med?

Siquidem sa...

Haha, hade kunnat bli en riktig tidningsanka det här!

Jösses sa...

Siquidem - Haha ja det börjar likna rena rama kvacksalvan, men jag får ge dig en fjäder i hatten för att du började :)

Annie - Det ska nog gå att ordna något till dig som kommer att få dig att tappa and-an :)

Anonym sa...

Tossor. = )