onsdag 12 november 2008

Så tjatigt....

En ständig fråga jag får efter att ha beställt in mat på krogen eller vad man nu befinner sig för att äta är: Vegetarian, varför det?
Jag är så fruktansvärt trött på denna fråga efter att besvarat den vid nästan varje måltid jag har haft i över 15 år. Det har ingen betydelse om det är nya eller gamla bekanta, frågan kommer alltid upp!
Dessutom tycker mina kompisar också att det är väldigt fascinerande om de skulle stöta på en annan vegetarian på krogen.

- [Kompisarna] Är du också vegeterian? Det är hon också (pekar på mig).

Att de alltid blir förvånade när de stöter på en till vegetarian. Det finns alltså flera stycken, det är inte bara [Jösses] som utövar detta märkliga beteende.

För att avreagera mig lite så tänkte jag göra ett försök att lista så många svar jag kan komma ihåg som jag har gett på denna fråga genom åren.

1.
- [Jösses]
Jag tycker inte om kött.
Här får man alltid en följdfråga om hur kan man inte tycka om kött, det som är så gott.

2.
- [Jösses]
Jag äter bara sånt jag kan döda själv.
- [Puckot] Men det finns ju andra som kan göra jobbet till dig.
- [Jösses] Vad är det då för nöje??

3.
En klassisker, jag ignorera personens fråga och ger han/hon "the evil eye" istället.

4.
- [Jösses]
Jag knullar som en kanin då kan jag likväl äta som en också.

5.
- [Jösses]
Enbart för att jag kan.

6.
- [Jösses]
Det var ett krav på vetrinärutbildningen.
- [Puckot] Va, är det sant?
- [Jösses] Ja det är väl inte så konstigt, på läkarutbildningen tar dom ju inte in kannibaler.

7.
- [Jösses]
Mina föräldrar är medlemmar i Hare Krishna.

8.
- [Jösses]
Jag är född och uppvuxen bland grisar, gråter varje gång jag ser en julskinka på matbordet.

9.
-[Jösses]
Efter att ha sett Mamma Mu på bio så kan jag inte efter den traumatiska upplevelsen ens titta på en ko ännu mindre äta en.

10.
-[Jösses]
Jag har jobbat på Scan.

11.
-[Jösses]
Får inte för min dietist. Jag har heller ingen lust att väga 253kg igen, jag hade så dåligt sexliv då.

12.
-[Jösses]
Mina huggtänder försvann med mjölktänderna.

13.
-[Jösses]
Jag är allergisk. Får sån fruktansvärt klåda i rövahålet av kött.

Inga kommentarer: