söndag 1 mars 2009

Hur man slöar bort en söndag

kl 10:30 : Vaknar, väldans förvånad att jag är uppe så här tidigt på en helg. Jag brukar sover skamlöst mycket längre.

kl 10:45 : Fixar till den ordinarie helgfrukosten bestående av ett kokt ägg, ett stort glas mjölk och två stycken ostmackor.

kl 11:10 : Slår på TVn. Två avsnitt av Skål, följt av dubbel avsnitt av Family Guy och Simpsson.

kl 14:00 : Grabben i kvarteret bredvid ringer och beklagar sig hur sjuk han är och att han måste ut ur lägenheten innan han får panik, så vi bestämmer oss för att ta en promenad. Jag försökte dock det mesta för att slippa för min latgen hade börjat kicka in redan på första avsnittet av Skål.

kl 15:00 : Efter att promenerat en timme med Grabben i kvarteret bredvid, som dessutom har snorat ner halva Malmö, springer jag in på den lokala ICA affären och handlar lite provianter.

kl 16:00 : Dags att tvätta, springer ner till tvättstugan, men vad i krösa Majas skägg, tvättstugan är upptagen. Kollar på schemat. Sablar, inga 29 dagar i Februari i år. Bokar en ny tvättid.

kl 16:10 : Filmdags, idag blev det, Låt den rätta komma in. Jag älskar vampyrfilmer, men det vore ju trevligt om det verkligen var lite mer vampyrkänsla i filmen. Bah, besviken.

kl 18:15 : Fixar lite middag. Idag kände jag mig kreativ så det blev snabbmakaroner med ketchup och salt, till det ett stort glas mjölk.

kl 19:03 : Diskar, usch vad tråkigt. Om man ändå hade en diskmaskin.

kl 19:33 : Tappar upp ett bad och leker med Duckie.

kl 20:05 : Repris av Antikrundan. Vilken bra avrundning på en härlig söndag. Synd att den snart är slut och man måste upp och jobba imorgon. Gäsp.

4 kommentarer:

Siquidem sa...

Låter som en trevlig söndag! Glömmer också alltid bort att februari är kortare än de andra månaderna, vilket brukar föranleda situationer liknande din tvättstugeincident. Lika förvirrat varje gång.

Jösses sa...

Precis, varför skall man envisas med att ha olika antal dagar på månaderna. Kan man inte bara jämna ut alla till 30 dagar? Då slipper man sådana problem som vid bokning av tvättid.

Anonym sa...

Jag tycker du har glömt den trevligaste delen av dagen. =)

Jösses sa...

Jaså, vad hade jag glömt?