onsdag 27 maj 2009

Dag 2-3

Dag 2:
Tripp, Trapp och Trull har redan begett sig ut på sightseeing när jag och Babbel har vaknat, så vi bestämmer oss för att lata oss vid poolen. På kvällen bär det av till Vegas nyaste klubb XS på Encore Wynn. Babbel har ordnat VIP så vi hamnar i ett bås, med vad jag förmodar är affärsmän bestående av äldre herrar som omringar sig om yngre tjejer som dansar på bordet och sofforna. Lite knas för mig men det bjuds på champagne och shots, så vi kör på.

Det blir en händelserik kväll. Jag har en liten danstävling med en kanadensare, som tydligen blir väldans imponerad och lämnar ett telefonnummer på en dollarsedel, och nej, ingen striptease ingick i dansen. Däremot kan jag berätta att jag, Trapp och Trull försökte oss på några varv på "strippstången", dock fanns det andra tjejer som var mer kapabla till det. Vi såg nog lite småtokiga ut i våra naiva försök. Dollarsedeln jag fick av kanadensaren slarvade jag sedan bort, tror jag spelade upp den i en spelautomat, men är inte säker. Inte för att jag hade tänkt att ringa, men det hade vart en trevlig liten souvenir.

Efter att klubben har stängt beger vi oss tillbaka till vårt hotell och fortsätter festandet på en bar. Vi minglar med några irländare och engelsmän, som precis som hälften av alla som är i stan för att fira en svensexa, möhippa eller födelsedag. Babbel har fått en riktig irriterande och tjatig kille bredvid sig vid bardisken. Han verkar vara en sådan kille som tänder på när tjejer är riktigt otrevliga och spydiga emot han. Vid klockan nio ger jag upp och går tillbaka till rummet för att sova.

En timme senare ungefär, vaknar jag av att killen som Babbel har försökt att bli av med vid baren, står i rummet och klär av sig sin byxor och hoppar ner i Babbels säng. Kort därefter kommer Babbel inrusande och är på rasande humör. Jag får värsta utskällningen för att hon har stått utanför och bankat på dörren så att t.om grannarna har kommit ut och gett henne det onda ögat. Hon fortsätter med att hon var tvungen att gå ner i receptionen för att hämta ut en ny rumsnyckel. Jag kan inte låta bli att skratta åt hela situationen. Försökte förklara att jag verkligen inte hörde hennes knackande och att det finns en telefon på rummet som hon kunde ringt till. Babbel mumlar bittert och går sedan och lägger sig. Jag frågar varför hon har släpat med sig puckot. Hon undrar snällt om inte jag kan slänga ut han, vilket jag sedan gör.


Dag 3:

Vi är alla trötta efter gårdagens bravader så den här dagen var föga händelserik.

Inga kommentarer: