fredag 1 maj 2009

Jeez!

Någon från staterna har surfat in på min blogg via Google translate. Lite märkligt tyckte jag och klickade på länken. Till min förundran kom jag in på Jösses bloggen översatt till engelska;
Jeez : Another blog among all the other blogs, can we say other than my God?

Vilket föranleder naturligtvis att jag inte kunde låta bli att översätta min blogg till franska;
Jeez: Un autre blog de tous les autres blogs, peut-on dire que les autres, mon Dieu?

Ryska;
Боже: ругая блоге среди всех других блогах, можно сказать, кроме Бога моего?

Tyska;
Jeez: Ein weiterer Blog unter allen anderen Blogs, können wir sagen, andere als mein Gott?

Kinesiska;
Jeez: 另一博客中所有其他的博客,我們可以說除了我的上帝?

Danska;
Jeez: En anden blog blandt alle de andre blogs, kan vi sige andet end min Gud?

Spanska;
Jeez: Otro blog de entre todos los blogs de otros, podemos decir que no sea mi Dios?

Arabiska;

Och slutligen till finska;
Hitto: Toinen blogin kaikkien muiden blogeja, voimme sanoa muuta kuin jumala?

2 kommentarer:

Siquidem sa...

Njut! Var givetvis tvungen att översätta mig egen spogg, och sen analysera all felaktig direktöversättning. Där försvann typ två timmar av mitt liv. Tack för det! :)

Jösses sa...

Hehe, varsågod :)