onsdag 22 april 2009

Fint besök

Rikspolisstyrelsen i Stockholm har surfat in på en av mina bloggar på sökordet isbjörn. Undra vad de var ute efter. Jag som trodde de bara porrsurfade. Apropå poliser såg jag i dag att de faktiskt nyttjar skattepengarna på ett bra sätt och inte bara agerar som ordningsvakter på derbyn. En stor piketbuss stoppade hela trafiken vid Hansa så att det blev kö ända ner till till centralstationen (för de som inte känner till Malmö så bra, så är det en väldans lång sträcka), en annan polisbil parkerade på trottoaren och konstapeln smällde nästan upp dörren i mitt knä då jag kom gående. De vandrade sedan ner till en bil i bilkön som de hade orsakat och drog ut en ungdom från bilen. Även en civilpolis var inblandad. Kan det varit sådana här kat(t)-smugglare?



Civilaren står och visitera en liten ungdom medan resten av styrkan utvärderar läget i bilen.

2 kommentarer:

Siquidem sa...

Coolt! Värzta SWAT! :)

Jösses sa...

Hehe, ja det var värsta halabaloon :)