måndag 20 april 2009

Innerstadsharen

[Götebogaren] : Innerstadsharar kan bli extremt stora eftersom de inte har några naturliga fienden.

[Jag] : Innerstadsharar?

[Götebogaren] : Ja, harar inne i stan.

[Jag] : Jag har inte märkt av några harar i Malmö, kaniner finns det dock gott om. Har ni ett stort harproblem på avenyn?

[Götebogaren] : Nä men...

[Jag] : Hargäng som går in på köpcentrum och snattar? Den stora gröna är gängledaren? Den vill man inte möta i mörk gränd.

[Götebogaren] : Haha, men det är faktiskt ett problem i städerna.

[Jag] : Man får väl släppa lös lite rävar i stan. Innerstadsrävar det löser nog harproblemet. Men sen får man iofs ett innerstadsräv problem. Det finns nog ingen lösning på det här fenomenet.

[Götebogaren] : Nä, du har nog rätt. Vi får återgå till arbetet.

4 kommentarer:

Siquidem sa...

Hahaha, ja, man kanske får släppa lös innerstadsvargen eller nåt :)

Jösses sa...

Jo funderade på det. Men vad skall man göra för att bli av med innerstadsvargen? Kanske en innerstadssame med ett gevär? :)

Siquidem sa...

Jamen hur blir man av med en innerstadssame då? I-landsproblem det här!

Jösses sa...

Hmm, ja hur blir man av med en same? Kanske en tusen-lapp funkar? ;)