onsdag 29 april 2009

Vett och ettikettråd

Milou har skickat mig ännu ett paket. Men jag får inte öppna det förrän på fredag, då ännu ett kalenderår har förflutit av mitt liv.

[Milou] : Ur Magdalena Ribbings vett och ettikettråd, om ett paket anländer på posten bara några dagar innan du fyller år, bör detta paket ej öppnas förrän på själva födelsedagen eftersom det kan antas att de båda har ett samband. Fyller du jämt bör du även bära balklänning resten av veckan om inte fullmåne inträffar innan konungens födelsedag.

Knugen fyller år imorgon och jag tror inte att fullmåne nalkas. Dock äger jag ingen balklänning, jag var en av dem som inte gick på balen. Även om jag hade haft en balklänning i garderoben så är det större chans att Norge blir svenskt igen innan jag tar på mig den.

Men fy vad nyfiken jag är på paketet. Än så länge har jag inte öppnat det, men det kliar i fingrarna. Kan det vara en Love Submarine med extra propellrar eller Vibro Love Duckie II? Gah det är olidligt...

3 kommentarer:

Milou sa...

Jag tror du skulle vara riktigt snygg i klänning.

Vet du vad? Jag har upptäckt nya sidor av mig själv i samband med det här. Tydligen njuter jag av att plåga dig. ; )

Siquidem sa...

VAD ÄR DET I DET JÄVLA PAKETET?! :)

Jösses sa...

Milou - Nä jag skulle nog bara se obekväm ut :)

Siguidem - Fixat :)