lördag 10 januari 2009

En meter hals

Ikväll hade jag en liten spel och ölkväll med grabben i kvarteret bredvid och lilleman. Det blev kanske mer öl än spel, men trevligt var det.

[Jösses] -
Men kolla in tutorna på min gubbe, ska det vara så?

[Grabben i kvarteret bredvid] - Va, vad menar du?

[Jösses] - Men ser du inte? Ser det inte konstigt ut?

[Grabben i kvarteret bredvid] - Vadå, hur menar du nu?

[Jösses] - Ja men, glo då, skall allt vara samlat så där i mitten? Det ser ju så packat ut. Din gubbe har ju normala bröst jämfört med min. Jag kan inte spela med den här gubben, jag ser ju bara de märkliga brösten.

[Grabben i kvarteret bredvid] - Haha, ja det har du rätt i, det ser ju helt knäppt ut. Apropå, har jag inte kunnat se på vädret sen du informerade om Tone Bekkestad extremt långa hals. Det enda man ser är ju halsen.

[Jösses] - Haha, ja skulle hon ha polotröja på sig så ser man ändå en meter hals.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte klanka på Väder-Tone! Hon är ju den enda anledningen till att man kan tänka sig att se vädret. = ) Av nån anledning blir vädret alltid mycket trevligare på norska. Till och med när det kommer in ett lågtryck över lanne vårt.

Jösses sa...

Haha jo lite får man eftersom hon är norsk :)