söndag 4 januari 2009

Redhawks

Idag har jag gått på en Malmö Redhawks ishockey match för ovanlighetens skull, man kan kalla det för ett nyårslöfte eftersom jag under ett berusat tillstånd på nyårsafton lovande att gå med på en hockey match. Detta var min absoluta första ishockey tillställning och jag kan erkänna att man fick lite blodad tand. Det var inte alls så trist och tråkigt som jag trodde det skulle vara.
Det bästa var nog inledningen, när spelarna gjorde entré på isen. Det var eld, rök och alla möjliga effekter när Redhawks presenterades. Motspelarna fick bara en fjuttig spotlight och buande från publiken.
Hur var matchen då? Ja det var nog inte den bästa skulle jag tro, Malmö förlorade (som vanligt?).

Hejaklacken var desto mer intressant, det försigick ramsor som;

- Domarjävel, domarjävel osv.
- Skandal, skandal det är domarskandal.


Och allt på bred skånska givetvis.

Lite besviken blev man dock att det inte förekom ett enda slagsmål, det var nära ett par gånger, men inga handskar kastades på isen. Jag tror banne mig att jag skall gå och se en match till, kanske t.om skaffa ett medlemskort så man kan gå och ta en öl i baren.

Inga kommentarer: