söndag 18 januari 2009

Är det gaser du har?

Jag har spenderat hela 4 dagar i en dimma, den s.k fruktande förkylningen. När man är frisk så kan det produceras upp emot ett par deciliter snor, men när man är förkyld så ökar det markant. Hur mycket egentligen? Det känns som flera liter av slem, min näsa är alldeles röd och svullen, nästan som konfirmationsprästens näsa, fast hans berodde nog mer på att han var lite förtjust i nattvardsvinet än en ständig förkylning.

Igår lyckades jag åtminstone få på mig lite kläder så jag kunde bege mig ut till apoteket för att inhandla diverse mirakelkurer. När jag hade plockat på mig alla möjliga piller, nässpray och hostmedeciner, ställer jag mig i kön till kassan, hör jag.

- Är det gaser du har?

En sådan högljud intressant mening får hela apoketet att stanna upp för att vända blickarna dit ljudet kom ifrån. En liten tjej står där helt chockad av apoteksdamens föga diskretion. Eftersom tjejen inte svarar upprepar apoteksdamen sin fråga, dock lite högre, vilket får tjejen snabbt att svara, ja det är gaser jag har. Tur att man inte har sådana problem utan bara en förkylning.

Inga kommentarer: